Finally! Som jag längtat till backarna med snö...

Äntligen var det dags att åka lite bräda i backarna igen! Var en heldag i romme med skolan, var riktigt kul. Fart, vurpor, lyckade hopp, misslyckade hopp, trevligt sällskap, dock var även en trasig buss inblandad. (vi kom en timme sent p.g.a. att bussen krångla. menmen. 


Apropå skidåkning tänkte jag berätta om det klantigaste jag har gjort när det gäller skidåkning:

När jag gick i 6an (tror jag) åkte jag sittlift upp med tre kompisar. Är fortfarande förundrad över hur detta kunde ske med tanke på att jag hade snowblades på mig också... Men i alla fall, när vi skulle gå av riktar jag mina blades rakt ner. Detta leder till att jag fastnar med bladesen precis innan plattformen där man går av och hamnar på mage på plattformen. I panik försöker jag kravla mig bort från liften, som är på väg att åka över mig.
två av mina kompisar har gått av, men en sitter kvar. Så märker hon att marken försvinner och tänker "jag måste hoppa av" så hon hoppar av och hamnar På mig. så vi kravlar i panik från liften och lyckas precis komma bort från den innan den åker över oss.
Och precis när vi klarar oss stannar de liften. (Y)
'
Vet inte hur mycket ni förstod men det var en ganska komisk händelse i alla fall. Haha. (;
/ R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0